Sunday, August 15, 2021

Importance of Women Education


Importance of Women Education
 :-

(নাৰী শিক্ষাৰ প্ৰয়োজনীয়তা)


এখন দেশৰ ভবিষ্যত নিৰ্ভৰ কৰে দেশখনৰ শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ ওপৰত।শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ ওপৰতে এখন দেশৰ আভ্যন্তৰীণ বিকাশ ও নিৰ্ভৰ কৰে।এখন দেশৰ শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ লগত বিশেষভাৱে গুৰুত্বপূৰ্ণ হৈছে মহিলাসকলৰ শিক্ষা।মহিলাসকল শিক্ষিত হ'লেহে তেওঁলোকৰ মাধ্যমেৰে সমাজলৈ শিক্ষা সম্পচাৰিত হ'ব।মাতৃ হ'ল শিশুসকলৰ প্ৰথম শিক্ষয়িত্ৰী।জন্মৰ পৰা বিদ্যালয়লৈ যোৱা সময়খিনিলৈ শিশুৰ বিকাশৰ ক্ষেত্ৰত মাকৰ ভূমিকা গুৰুত্বপূৰ্ণ।সেয়েহে মাতৃসকল শিক্ষিত হোৱাটো প্ৰয়োজন।মহিলাসকল শিক্ষিত হ'লেহে শিশুসকল শিক্ষিত হ'ব আৰু শিশুসকল শিক্ষিত হ'লেহে দেশৰ পৰা নিৰক্ষৰতা দূৰ হ'ব।এই প্ৰসংগত ভাৰতৰ প্ৰথম প্ৰধানমন্ত্ৰী পণ্ডিত জৱাহৰলাল নেহেৰুদেৱে কৈছিল----

"When you educate a man, you educate an individual and when you educate a woman you educate a whole family"


           এগৰাকী শিক্ষিত মাতৃয়ে পৰিয়ালটোৰ সু -শিক্ষাৰ লগতে সু -স্বাস্থ্যৰ অধিকাৰী কৰিব পাৰে আৰু বৃত্তিমূলক শিক্ষাৰ জৰিয়তে পৰিয়ালৰ আয়ৰ মাত্ৰাও বঢ়াব পাৰে।প্ৰকৃত শিক্ষা আহৰণে নাৰীসকলক সমাজত চলি থকা বিভিন্ন শোষণৰ বিৰুদ্ধে মাত মতাৰ বাবে সবল কৰি তোলে।


         " The University Educatoin Commission-1948-49"(বিশ্ববিদ্যালয় শিক্ষা আয়োগ)ৰ মতে"নাৰী শিক্ষাৰ অবিহনে আমি মানুহ শিক্ষিত হোৱা বুলি ক'ব নোৱাৰো, যদি সাৰ্বজনীন শিক্ষা কেৱল পুৰুষ বা মহিলাৰ মাজতে সীমাবদ্ধ হৈ থাকে তেতিয়াহ'লে নিঃসন্দেহে এই প্ৰবাহ পিছৰ প্ৰজত্মৰ মাজতো বৰ্তি থাকিব।সাৰ্বজনীন শিক্ষা পুৰুষ মহিলা উভয়ৰ কাৰণে অতি প্ৰয়োজনীয়, কাৰণ শিক্ষাই মানুহক বৌদ্ধিক দিশত আগবঢ়াই লৈ যাব পাৰে লগতে ই এজন মানুহক সমাজৰ আৰু দেশৰ উপযোগীকৈ উৎপাদনক্ষম হিচাপে গঢ় দিয়াত সহায় কৰে।"


            স্বাধীনোত্তৰ কালছোৱাত আমাৰ দেশত নাৰী শিক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত গুৰুত্ব প্ৰদান কৰিছিল যদিও দেশখনৰ অৰ্থসামাজিক উন্নতিৰ বিভিন্ন ক্ষেত্ৰত এতিয়াও প্ৰচুৰ পৰিমাণে লিংগ বৈষম্য থকা পৰিলক্ষিত হয়। 2001 চনৰ লোকপিয়ল অনুসৰি ভাৰতৰ মুঠ জনসংখ্যাৰ 49%মহিলা।অৰ্থাৎ আমাৰ দেশৰ প্ৰায় আধা জনসংখ্যাই হৈছে মহিলা।2001 চনৰ লোকপিয়ল অনুসৰি ভাৰতৰ মহিলাৰ স্বাক্ষৰতাৰ হাৰ 53.67%।ইয়াৰে 72.99% নগৰ অঞ্চলৰ আৰু 46.58% গ্ৰাম্য অঞ্চলৰ।ঠিক সেইদৰে প্ৰাথমিক শিক্ষা গ্ৰহণ কৰা ছোৱালীৰ 24.82% পঞ্চম শ্ৰেণীলৈকে পঢ়াৰ পাছতেই বিদ্যালয় ত্যাগ কৰে আৰু উচ্চ প্ৰাথমিক স্তৰত 50.76% শতাংশ ছোৱালীয়ে বিদ্যালয় ত্যাগ কৰি ঘৰুৱা কামত মনোনিবেশ কৰে।আনহাতে 2011 চনৰ লোকপিয়ল অনুসৰি ভাৰতৰ স্বাক্ষৰতাৰ হাৰ 74.04%আৰু ইয়াৰে 65.46% মহিলা আৰু 82.14% পুৰুষ।ইয়াৰ পৰা দেখা যায় যে পূৰ্বৰ তুলনাত  স্বাক্ষৰতাৰ হাৰ বৃদ্ধি পালেও এতিয়াও পুৰুষৰ তুলনাত মহিলাসকল পিছ পৰি আছে।



          "ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষানীতি-1986"য়ে সামাজিক আৰু অৰ্থনৈতিক কাৰ্য -কলাপত নাৰীৰ সক্ৰিয় অংশগ্ৰহণৰ বাবে নাৰী শিক্ষাৰ ওপৰত গুৰুত্ব প্ৰদান কৰিছে।এই নীতি অনুসৰি-"Education will be used as an agent of basic change in the status of women." ইয়াৰোপৰি "ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি-1986'য়ে শিক্ষা আহৰণৰ বাধা দূৰ কৰি মহিলা স্বাক্ষৰতা বৃদ্ধি কৰা, প্ৰাথমিক শিক্ষা সবল কৰাৰ বিশেষ সহায়ক সেৱা আৰু নিৰীক্ষণৰ ব্যৱস্থা কৰিছে।

           "ৰাষ্ট্ৰীয় মহিলা সৱলীকৰণ নীতি---2001" য়ে মহিলাসকলৰ শিক্ষাৰ কিছুমান দিশত গুৰুত্ব প্ৰদান কৰিছিল।সেইবোৰ হৈছে--মহিলাসকলৰ সম- সুবিধা,বৈষম্যতা দূৰ কৰা, শিক্ষাৰ সাৰ্বজনীনকৰণ,লিংগ সচেতন পাঠ্যক্ৰম, শিক্ষাত লিংগ বৈষম্য দূৰীকৰণ আদি।

           নাৰী শিক্ষা বিকাশৰ ক্ষেত্ৰত বিভিন্ন ধৰণৰ সমস্যা এতিয়াও আমাৰ সমাজত বিদ্যমান।বৰ্তমান সময়তো বহুতো অঞ্চলত পিতৃ-মাতৃৰ অজ্ঞতা আৰু নিৰক্ষৰতাৰ বাবে বহুতো ছোৱালীয়ে শিক্ষা লাভৰ পৰা বঞ্চিত হৈ আছে।এতিয়াও কিছুমান অঞ্চলত কু-সংস্কাৰ আৰু ৰক্ষণশীল মনোভাৱৰ বাবে ছোৱালীয়ে আধাতে পঢ়া সামৰিব লগা হয়। ছোৱালীৰ বাবে সুকীয়া শিক্ষানুষ্ঠানৰ অভাৱেও নাৰী শিক্ষা বিকাশত বাধাৰ সৃষ্টি কৰিছে।যাতায়তৰ অসুবিধা, শিক্ষানুষ্ঠানৰ দূৰত্ব, আৰ্থিক সমস্যাৰ বাবেও বহু নাৰীয়ে শিক্ষা লাভৰ পৰা বঞ্চিত হয়।নাৰী শিক্ষা প্ৰসাৰৰ বাবে এই সমস্যাসমূহ দূৰ কৰি নাৰী সকলক শিক্ষাৰ প্ৰতি আগ্ৰহী কৰি তুলিব লাগিব।এই ক্ষেত্ৰত পিতৃ-মাতৃ, অভিভাৱকসকলৰ লগতে সামাজিক সহযোগিতা নিতান্তই প্ৰয়োজনীয়।


            


         



No comments:

Post a Comment

চুটিগল্প

চুটিগল্প:-জীৱনৰ ৰং               চৰম দুৰ্যোগৰ সেই দিনবোৰতে তেওঁ আহিছিল মোৰ জীৱনলৈ।ভাঙি পৰা মইজনীক তুলি ধৰিছিল আলফুলকৈ।ক'ব নোৱাৰাকৈয়ে মই ...